18 Mayıs 2012 Cuma

hoş bir seda

  Değerli günlük; sana ülkemizde yapılmış en iyi belgesellerden birinden bahsedeyim.
   Hala televizyon izlediğim zamanlarda kanallarda gezinmekle meşguldüm. Tv 8 de sarışın bir kız çölün ortasında garip davranışlarıyla bir kanaldan diğerine atlamam için gereken 3.5 saniyelik sürede dikkatimi çekmeyi başardı. İlk başlarda oryantalist bir amerikan filmi zannetmiştim sonraları ise kadının çekiciliği üzerinden yapılan bir tanıtım filmi. Ama hayır, sarışın kız o kadar mantıklı cümleler kuruyordu ve her yönü ile ortaya koymanın gereklerini yerine getiriyordu ki...
   100 IQ lu biri olarak benden daha zeki bir sarışının ekranlarda olduğunu bilmek iyi hissettirdi tabii günlük. Belgesel demiştim ama o neşe -ancak sarışın güzel bir kızın yaratacağı- televizyondan taşan bir mahiyet arz etmekteydi. Yanlış anlama sayın günlük, sunucunun kadınsılığından değil neşesinden bahsediyorum.
   Herhangi bir ideolojinin peşinde olmayarak, ülkelerin önemli noktalarının belgeselciliğin sınırları içinde kalınarak anlatıldığı, sosyolojik gözlemlerin - evet tahta, zoruna mı gitti- de bulunduğu ve izledikçe eğlenebildiğin ender bir program sayın günlük. Gülhan'ın Galaksi Rehberi'nden bahsediyorum.
   Gülhan hanım -ne bu ciddiyetse artık- dünya tatlısı bir insan olmakla beraber işin ehli de aynı zamanda. Komedi Dizisi olarak boy gösteren yapımların %98 inden daha mizahi, belgesel olarak yayınlanan ideoloji içerikli yapımların yüzde bilmem kaçından daha rasyonel bir program hazırlamış kendileri.
    Herneyse sayın günlük takdir etmek, değerini bilmek önemli şeyler bunlar. Ondan bahsetme ihtiyacı hissettim. Amaca dönük yazılara karşıyım lakin ne yaparsın işte .

ahanda link:  http://www.gulhansen.net/ 
 

1 yorum:

  1. bende bazen tv izlerken (bu arada neredeyse hiç düzeyine indirdim) bir anda dakikalarca kendimi bu programı izlerken bulurdum. ya da kızı mı, bilmiyorum. çok bilimsel bi açıhlamaynan aydınlatmışın proğramı. al sana şuku yağmuru poketopu!

    YanıtlaSil