28 Nisan 2012 Cumartesi

Sen de mi muavin?

  Muhterem günlük; görüşmeyeli hain kuşlar kulağına neler fısıldadılar? Özgürlük imgeli kuşlar neden manidar bir şekilde fısıltılarla salvet ettiler kulaklara? Neyse be günlük,bana bir şey duymak pek nasip olmuyor şu sıralar. Gördüklerim de diğer duyu organlarına sirayet ettirilmiyor.
    Sayın günlük, son beş altı yıldır o kadar çok yolculuk ettim ki artık yol çizgilerinden sıdkım sıyrıldı. Hatırladığıma göre ilk şehirler arası otobüs deneyimlerimde bu bagaj fişi olayını çok ciddiye alıyordum. Evet bagaj fişi, hani muavin koltuk numaranı sorup, cevabınına istinaden numarayı yazdığı yapıştırıcılı kağıtların birini çantanıza yapıştırıp diğerini de size uzattığı şey. Ben de o fişi kemali ciddiyetle alıp cüzdanıma kaybolmayacak şekilde koyar fakat bir kere bile çantamı o fişi göstererek almazdım, alamazdım. Şu güne kadar da alan görmedim.
    Otobüsler çok kimsenin kinini kazanmış araçlardır. TDK bile çokoturgaçlıgötürge gibi argo ve küfür içerikli bir kelime ile otobüsleri itibarsızlaştırmaya çalışmış. Herneyse otobüslerin bir özelliği de muavinlerin ve şoförlerin kendine has davranışları ve hiyerarşik düzenleridir sayın günlük. Muavin size her ne kadar 'beyefendi' , 'hanımefendi' diye hitap etse de sesinde bir hakir görme tiksinme vardır. Oraların efendisi odur, aşırı geniş yetkileri vardır. O muavin ki otoritesi sarsılma tehlikesi ortaya çıkınca otobüsün daracık koridorunda sıkı yönetim ilan etme gücü ve yetkisini kendinde bulur değerli günlük. Hatta sorun çıkaran bireyi gözünün yaşına bakmadan yol kenarında bırakabilir ve 'git nereye şikayet ediyorsan et' diyerek bizim hükümetlerin Avrupa İnsan Hakları Mahkemesini takmayışı neviinden ülke geleneklerine gönderme yapabilir.
     Otobüsler parayı verenin düdüğü çalabilecekleri yerler değildir canım günlük, bir yerden bir yere en az hasarla ulaşabildiğin için düdük öttürebileceğin yerlerdir.
    Yaa, sayın günlük bazen dertlerden alkol tüketip kafa bularak kurtulunur, bazen de dertler kafa yapar alkolden kurtarır. Çaylar höpürdetilir, nazarlar hışımla dolanır ortalıkta. Kuşlar ötünce özgürlük biter, kuşlar susunca huzursuzluk başlar; en nihayet denge bulunur yahut bulunmaz...
     Neyse sayın günlük bey ben kaçayım artık, otobüsten geçinenler haklarını helal etsin ya da etmesin ama çayın keyif vermediği ender yerlerden biri olarak nasiplerine ne düşerse o olsun artık.

    -Muavin bey bir su alsak.
    -Su kalmadı hanımefendi.
    -Hiç mi yok?
    -Üff snnane be slk .s
    - Sen de mi muavin?

   

1 yorum:

  1. " Evet bagaj fişi, hani muavin koltuk numaranı sorup, cevabınına istinaden numarayı yazdığı yapıştırıcılı kağıtların birini çantanıza yapıştırıp diğerini de size uzattığı şey" bu cümleyi yazdığında ister istemez çift yıldızlı gıcık geldi aklıma. bu arada sen yazınca farkettim ki muavinler üzerine ve ya bir muavin karakteriyle kitap yazılabilir rahatça.

    YanıtlaSil