20 Nisan 2012 Cuma

eli öpülesi sayfalara

   Pek muhterem günlük; sen kendini beğenmiş bir tecrübenin ve yetmişlik ihtiyarların çok da umursanmayan anlatma iştiyakının zülmüne uğruyacaksın. Ve ben kelimelerin işkencesi sansür zırhlarını yırtarken ayaklarımı uzatıp çayımı höpürdetmeye başlayacağım. Evet höpürdeteceğim. Zaten, eğer bir şeylerin isyanını yudumlayacaksam bu çay höpürdetmenin ayıplanmasına karşı olurdu.
   Galiba sen üzerlerinde kurşun kalemlerin iç gıcıklatıcı bir cıyaklamayla masaj yaptıkları dosya kağıtlarının beddualarının muhattabısın. Artık parmakların klavyelerle yaptıkları sanal acıların fotoğrafı olacaksın.
   İki parmağının arasındaki çiviyi ellerine vurmadan duvara gömen ustanın yüz ifadesini takınarak kablosuz farelere tıklayan çocukların nikbinliğiyle soruyorum sana: halinden memnun musun? Beni sorarsan kendimle baş başa kalmanın burukluğunu yaşıyorum. Öyleki beni görsen yüzün limon yalayan birini görmüşçesine ekşir. Tamam, yalnızlık ergenlere mahsustur ama hangi insan gençliğini özlemez ki? 
  Sıradan biriyim sıradan bir yaşantım ve maalesef sıradan bir gazoz kapağı açacağım var.  Değerli günlük; yazarlar, şairler, ressamlar ve oto tamircileri yani sanat erbabı hep anormal geçmişlere sahip, gençliğinde çile çekmiş olmak noktasında birleşirler. Sanırım bu çılgın insanlar mafyalaşmış ve sanatı kendi tekellerine almak husunda hepimizi salak yerine koyuyorlar. Salak yerine konmak, evet bu da sıradan insanların acılı geçmişidir sanki. Etiketlerle anılıp kamplara ayrılan her grup geri kalan amaçsızca dolaşan herkesi salak yerine koymak için bahaneler bulurlar. Ve bu bahaneler bu grupların isimleridir aynı zamanda: edebiyatçılar, siyasetçiler, sanayiciler ve oto tamircileri...
     Sayın günlük, anlıyor musun bilmem ama artık insanlara ideallerin onların IQ puanlarını artırmadığını söylemem gerekiyor. Çayımın demli son kısmını da höpürdetirken canımın bir şeyler söylemek istemesi, simitçilerin simitlerine garip sloganlar bulup çığırtkanlığa girişmeleri neviinden bir ihtiyaç oldu ve sen benim dilimin üstündeki duyu almaçları olacak gibi görünüyorsun...
       Saygılarla, elinden öperim...

1 yorum:

  1. hayırlı olsun yeni gırgırın, aman işte blogun. neden bunu yaptın bilmiyorum ama güzel bi iki yazıyla başlamışın gadasını aldığım devamını höpürdet bakalım :)

    YanıtlaSil